Bewegingsupdates

Sunrise Movement reageert op het plan van de senaatsdemocraten om het infrastructuurpakket op te schorten, zegt dat de democraten hun eigen handen binden

Sunrise beweging

In reactie op de nieuws vandaag dat de senaatsdemocraten proberen het infrastructuurpakket te vertragen, Ellen Sciales, perssecretaris van de Sunrise Movement, gaf de volgende verklaring uit:

“Het feit dat de senaatsdemocraten al tijd- en kostenbeperkingen opleggen aan een infrastructuurpakket is schandalig. Democraten houden altijd vol dat ze grote, gedurfde ideeën hebben, maar beweren dat hun handen gebonden zijn door Republikeinen. In werkelijkheid binden de Democraten hun eigen handen. Senator Carper en andere democraten kiezen voor politieke passiviteit in plaats van aan te dringen op het infrastructuurpakket en economisch herstelpakket dat miljoenen Amerikanen nu nodig hebben.

'Het is eerlijk gezegd geen verrassing dat senator Carper, een miljonair-politicus, geen voeling heeft met wat Amerikanen nodig hebben. Vorige week stemde hij een minimumloon van 15 dollar weg, wat 24 miljoen arbeiders een broodnodige loonsverhoging zou hebben gegeven, en deze week blokkeert hij een broodnodig economisch herstel. Het is duidelijk dat senator Carper geen enkel contact heeft met werkende mensen, en zijn onwetendheid doet mensen in het hele land pijn. Het is tijd voor hem en andere senaatsdemocraten om niet langer in de weg te staan ​​en Bidens belofte na te komen om beter terug te bouwen.

“Biden heeft zojuist een historisch en enorm hulppakket doorstaan ​​en het is ongelooflijk populair. Nu moeten de Democraten het momentum vasthouden met een infrastructuurpakket dat niet alleen mensen in het hele land ondersteunt die acuut lijden, maar ook onze afbrokkelende infrastructuur, die decennialang is aangetast door desinvesteringen en privatiseringen, opnieuw opbouwt. We hebben het Congres nodig om tegen het einde van de eerste 100 dagen een pakket voor economisch herstel te leveren dat overeenkomt met de omvang van de crises waarmee we worden geconfronteerd en dat ten minste $ 10 biljoen investeert in het creëren van miljoenen goede banen om de klimaatcrisis te stoppen en beter op te bouwen.

“Als we daar nu niet aan beginnen, wordt het leed alleen maar groter en worden de kosten alleen maar hoger. Niemand knipperde met de ogen toen de Republikeinen biljoenen dollars aan belastingverlagingen gaven aan CEO's en hun elitevrienden, dus waarom zijn democraten zoals senator Carper nu zo gestresst over het prijskaartje van het helpen van werkende mensen?

Vorige week lanceerde de Sunrise Movement hun Goede banen voor iedereen campagne, waarin wordt opgeroepen tot een federale banengarantie om miljoenen banen te creëren om de klimaatcrisis te bestrijden en onze economie en samenleving te transformeren.

Volgende lezen: