Bewegingsupdates

$ 15 min. Loonverwijdering uit verzoeningsproces, eist van democraten "alles doen wat in hun macht ligt om te leveren"

Sunrise beweging

Na de uitspraak van de parlementariër om het minimumloon van $ 15 uit het verzoeningsproces te schrappen, Evan Weber, politiek directeur van de Sunrise Movement, gaf de volgende verklaring uit:

“De verklaringen van de regering-Biden dat ze de wrede beslissing van de parlementariër – waartoe vice-president Harris en de leiding van de senaat de macht hebben – niet zullen terugdraaien, zijn zeer verontrustend. Werkende mensen in dit land, vakbonden en activisten hebben hun banen en leven op het spel gezet, staken, organiseren zich en strijden onvermoeibaar voor een minimumloon van $ 15 en vakbonden. We zijn blij om te zien dat House Leadership zich ertoe verbindt om het loon van $ 15 min op hun rekening te houden. Nu hebben we de regering-Biden en de senaat-democraten nodig om zich bij hen te voegen in deze strijd, die nog niet voorbij is, en alles doen wat in hun macht ligt - de parlementariër overrulen, ontslaan, de filibuster afschaffen - om ervoor te zorgen dat niet minder dan een minimumloon van $ 15 wordt de wet van het land.

“De meeste Amerikanen geven er niets om en hebben nog nooit gehoord van de ‘Byrd-regel’. Wat zal er vervolgens gebeuren als de parlementariër een 100% Clean Energy Standard – een andere belangrijke belofte van Biden – beslist in strijd met de willekeurige Byrd-regel? Zullen de president, de vice-president en de leiding van de senaat dan knikken? En de wetten van de atmosfeer en de natuurkunde - die ons vertellen dat we ons in een complete klimaatnoodtoestand bevinden - zullen zeker geen moer schelen over de verzonnen wetten van de Senaat.

“Van ongelijkheid tot de klimaatcrisis, ons land en zijn mensen bevinden zich in een noodtoestand en hebben dringend actie nodig. Waar is de urgentie van onze vermeende leiders?”

Volgende lezen: